Khamis, 25 Mac 2010

KEJAYAAN UMNO : GADIS MELAYU LAHIRKAN 17,300 ANAK LUAR NIKAH PADA TAHUN 2009

Isu buang bayi atau kanak kanak baru lahir telah menjadi perkara biasa di Malaysia. Malah lebih hebat dari zaman jahiliyah. Inilah yang dikatakan oleh Al-sayid Ali Syariati seorang pemikir Islam fenomena jahaliyah modern yang cukup sukar diubati. Cukup membimbangkan gejala buang bayi atau melahirkan anak tanpa nikah yang sah telah menjadi barah masyarakat umat Islam dinegara ini. Seramai 17,300 anak luar nikah atau anak yang dilahirkan tanpa nikah yang sah telah didatar sepanjang tahun 2009.
Kesemuanya 17,300 anak anak tersebut dari gadis/emak yang berbangsa Melayu dan berugama Islam.
Sumber angka ini dipetik dari akbar "The Star" sebuah akbar berbahasa inggeris dari kenyataan Ketua Pengarah jabatan Pendaftaran Negara (22/03/2010). Bermula dari tahun 2004 hingga 2009 startistik menunjukkan gadis Melayu dan berugama Islam telah melahirkan anak anak luar nikah seramai 74,300 orang. Angka ini tidak termasuk anak-anak yang dibuang atau ditinggalkan selepas melahirkan.
Gejala anak luar nikah dan gejala buang bayi/buang anak baru lahir telah menjadi barah masyarakat Melayu yang hampir 99 peratus berugama Islam. Persoalannya dimana kesilapan atau puncanya penyakit gejala melahirkan anak luar nikah yang telah menjadi virus masyarakt melayu yang kebanyakannya berugama Islam?, "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan